DACON ICT Diensten

“Als je proactief en oprecht meedenkt met de klant, dan ben je in staat verder te denken dan de vraag”

Al meer dan 15 jaar levert DACON ICT diensten. Ooit begonnen op een zolderkamer als eenpitter, maar inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige en complete dienstverlener met meer dan 50 medewerkers. Begin december nam DACON intrek in Landmark Arnhem, dat qua sfeer en uitstraling goed past bij de cultuur van het bedrijf.

Interview met het ondernemersbelang over onze KERNWAARDEN

Daniël startte DACON vanuit zijn eigen intrinsieke kracht. “Dat doe je vaak onbewust,” vindt Jos. “Maar als je dat wil manifesteren voor de buitenwereld, dan moet je er woorden aan geven. Onze kernwaarden zijn vanuit een gevoel gekomen en niet gecreëerd vanuit een rationele brandstrategie.” Matthijs beaamt de intrinsieke kracht van de kernwaarden van DACON. “Er zijn heel veel organisaties die kernwaarden hebben. Dat is niet uniek, maar ook daadwerkelijk die waarden uitdragen en dat collega’s, nieuwe collega’s en klanten laten voelen is een tweede. Bij DACON sluit dat aan,” stelt hij. De drie kernwaarden zijn: persoonlijk, oprecht en onderscheidend. ‘Wij houden van een persoonlijke aanpak, zijn laagdrempelig en voelen ons oprecht betrokken bij al onze klanten; wij komen onze afspraken na, vinden het belangrijk dat jij krijgt wat je nodig hebt en zijn altijd to the point; wij zijn goed bereikbaar, pakken zaken snel op en bieden altijd een passende oplossing,’ valt er op de website over de kernwaarden te lezen. Hoe krijgt dat vorm in de klantbenadering? “Als een klant belt gaan we het probleem oplossen in plaats van een ticket inschieten,” benadrukt Matthijs. “We willen al onze klanten op die manier bedienen. Gewoon de klant snel te woord staan en openstaan voor de vraag is al onderscheidend. Dat aspect proberen we in stand te houden.” Natuurlijk maakt ook DACON tickets aan, maar dan op de achtergrond. “We verplichten onze klanten niet om alles via een systeem te doen dat ons het beste past. We gaan het gewoon oplossen.” Bereikbaar betekent voor DACON dat de telefoon in bijna alle gevallen binnen een minuut wordt opgenomen op kantoortijden. “De 24/7 dienstverlening is voor de meeste ondernemers niet relevant,” verduidelijkt Jos.

Scroll naar boven